مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه

بازی های مورد علاقه گربه ها

وسائل بازی گربه ها تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیات گربه ها و هوش آنها دارد. گربه ها به واسطه ذهن کنجکاوی که دارند مرتب در حال کشف چیزهای جدید هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با راه های تشویقی گربه ها و مهم ترین وسائل بازی گربه ها آشنا کنیم.

وسائل بازی گربه ها

گربه ها عاشق وسایلی هستند که به کمک آنها بتوانند در اطراف گشت بزنند و انرژی خود را تخلیه کنند. برخی از ساده ترین اسباب بازی ها برای گربه ها می تواند سرگرم کننده ترین آنها باشد. شما با ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل می توانید وسائل بازی گربه ها را تهیه کنید. نکته جالبی که درباره گربه ها باید بدانید این است که گربه ها عاشق پنهان کردن اسباب بازی های خود هستند بنابراین اگر بعد از مدتی متوجه نبود اسباب بازی های گربه های خود شدید احتمالا در کشوها آنها را پنهان کرده اند.

مهم ترین وسایل برای بازی گربه ها

مهم ترین وسائل بازی گربه ها که می توانید با وسایل ساده هم آنها را تهیه کنید به شرح زیر هستند:

1-جعبه های مقوایی یکی از بهترین گزینه ها برای وسائل بازی گربه ها هستند. گربه ها ذهن خلاقی دارند و اضافه کردن سوراخ هایی بر روی جعبه مقوایی باعث می شود که گربه شما نهایت لذت را ببرد و ساعت ها با آن مشغول شود.

2-می توانید توسط فویل یک توپ و یک لوله شبیه موش تهیه کنید. این وسیله برای گربه های بسیار بازیگوش گزینه مناسبی است.

3-یکی دیگر از وسائل بازی گربه ها استفاده از روزنامه است کافی است یک روزنامه را به یک نخ وصل کرده و آن را روی زمین بکشید این کار یکی از جذاب ترین سرگرمی ها برای گربه ها است.

4-یکی دیگر از وسایل بازی برای گربه ها پروانه هستند که باعث وسوسه کردن گربه ها می شوند کافی است چند پروانه را در یک ظرف دارای تهویه قرار دهید (ظرف باید نشکن و شیشه ای باشد) سپس آن را در اختیار گربه ها قرار دهید. گربه ها به شدت تحت تاثیر حرکت پروانه قرار می گیرند و از آن لذت می برند.

تصویر 1

تاثیرات بازی کردن برای گربه ها

بازی کردن و داشتن فعالیت جسمانی تاثیر بسیار زیادی بر روی خلاقیت و هوش گربه های شما دارد. بازی کردن به گربه ها فرصت می دهد که فعالیت های مغزی و فیزیکی داشته باشند و از برخی رفتارهای خشن مانند چنگ زدن دوری کنند. بازی کردن برای گربه ها نوعی تقلید از دفاع کردن و شکار کردن است که می تواند مخصوصا برای بچه گربه ها تمرین خوبی باشد. گربه هایی که در خیابان ها هستند برای تهیه غذای خود باید تلاش کنند و شکار تهیه کنند ،بنابراین به همین واسطه رشد می کنند و فعالیت های جسمی و مغزی زیادی دارند اما این روزها گربه های زیادی در خانه ها نگهداری می شوند که بسیار کم تحرک بوده و این باعث می شود سلامت مغزی و فیزیکی آنها به خطر بیفتد. بنابراین بازی کردن برای گربه ها امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه کافی شود.

تصویر 2



اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید