مقاله

1398/05/28 | 0 | خبر
برچسب ها :

حیوانات گمشده

انسان از گذشته های دور همیشه ارتباط کمابیش نزدیکی با حیوانات مختلف داشته اند. در عصر حاضر که انسان ها با وجود پیشرفت تکنولوژی بیش از هر چیز دیگری از تنهایی های خود رنج می برند، سبب شده تا حیوانات را برای رهایی از تنهایی خود انتخاب نمایند. علاوه بر این برخی از انسان ها از تعامل با دیگر انسان ها دوری کرده و ترجیح می دهند تا وقت خود را با حیوان خانگی خود بگذرانند.

در این میان افرادی که حیوانات خانگی دارند معمولا وابستگی شدیدی به آن ها پیدا کرده و جدای از هزینه هایی که برای نگه داریشان صرف می کنند، آن ها را به عنوان یکی از اعضای خانواده ی خود شناخته و ساعت های زیادی را با آن ها سپری می کنند. حال هنگامی که حیوان به هر دلیلی گم می شود مشکلات روحی و جسمی زیادی را برای آنان به وجود می آورد و سعی می کنند تا به هر نحوی حیوانات گمشده ی خود را پیدا نمایند.

بنابراین ما در این بخش از سایت پت و کلینیک قصد داریم تا روش های مختلف پیدا کردن حیوانات گمشده را برای شما برشمریم و آموزش های لازم را در این زمینه به شما ارائه نماییم.

اگر حیوان خانگی خود را گم کردیم، چه کنیم؟

چنانچه به هر دلیلی حیوان خانگی خود را از قبیل سگ و یا گربه گم کردید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و به دور از نگرانی های بی مورد و استرس، سعی کنید تا با روش های معقول هر چه سریع تر به دنبال آن بگردید.

با مراکز و کلینیک های دامپزشکی تماس برقرار کنید

از آن جایی که حیوانات گمشده را معمولا پس از پیدا شدن توسط افراد یا نیرو های دامپزشکی ها، به کلینیک های دامپزشکی سطح شهر منتقل می کنند، بهتر است ابتدا به این مراکز مراجعه نمایید. بنابراین برای ثبت حیوانات گمشده بهتر است در اولین فرصت با کلینیک های دامپزشکی محل سکونت خود تماس برقرار کرده و یا با مراجعه ی حضوری به این مراکز نسبت به ثبت حیوانات گمشده ی خود اقدام نمایید.

توجه کنید که پیشنهاد می کنیم تا پیدا شدن حیوانات گمشده مرتبا با این مراکز تماس برقرار کنید چرا که احتمالا به دلیل مشغله های زیاد، ممکن است تماس برگشتی از آن ها با شما صورت نگیرد و بهتر است خودتان پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهید.

به جست و جوی حیوانات گمشده خود بپردازید

در وهله ی دوم پیشنهاد می کنیم تا محل گم شدن حیوان را به دقت بررسی کرده و اطراف را با وسواس جست و جو کنید. زیر بوته ها، قسمت های تاریک خیابان ها و کوچه ها، پشت درختان، اطراف ساختمان ها، داخل جوی آب، قسمت های شلوغ و پر رفت و آمد خیابان ها و کوچه ها، زیر ماشین ها و ... را به دقت وارسی کنید تا مطمئن شوید حیوانات گمشده از ترس مخفی نشده اند.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خسته شدن و رها کردن جست و جو از دوستان خود نیز کمک بخواهید تا به صورت تیمی و چند نفره به دنبال حیوانات گمشده خود بگردید و قطعا به صورت جمعی راحت تر می توان حیوانات گمشده را پیدا نمود.

از همسایه ها کمک بخواهید

در این میان کمک گرفتن از همسایه ها نیز می تواند مفید باشد، چرا که همسایه های محل ممکن است حیوان را دیده باشند و یا بتوانند پس از پیدا کردن حیوان به شما اطلاع دهند.

همچنین از آن جایی که گربه های ترسیده ممکن است در گاراژ ها و یا مخازن همسایه ها پنهان شده باشند، بنابراین مهم است که از همسایه ها کمک بخواهید تا از مخفی نشدن حیوانات گمشده ی خود اطمینان حاصل نمایید.

پخش پوستر از راه های موثر یافتن حیوانات گمشده است

به محل های خرید و فروش حیوانات خانگی سر بزنید

گاهی ممکن است فردی که حیوانات گمشده را پیدا می کند، اطلاعات دقیقی از چگونگی و نحوه ی تحویل به مراکز دامپزشکی را در اختیار نداشته باشد و یا حتی حیوان را برای فروش به مراکز خرید و فروش حیوانات خانگی ببرد، بنابراین پیشنهاد می کنیم سر زدن به مراکز خرید و فروش حیوانات خانگی را نیز فراموش نکنید.

پوستر حیوان خانگی گمشده را پخش کنید

ما می توانید پوستری با مضمون حیوان خانگی گمشده به همراه عکس حیوان را چاپ کرده و در سطح محله ای که حیوان گم شده است و یا اطراف آن و نیز در محله ی سکونت خود بر روی دیوار و در ها نصب کنید تا به شناسایی حیوانات گمشده توسط افراد کمک نماید.

همچنین شما می توانید در متن پوستر، مبلغی را نیز (هر چند اندک) به عنوان مژدگانی در نظر بگیرید تا افراد را ترغیب به پیدا کردن و حفظ و نگهداری از حیوان نماید.

از مطمئن ترین راه های جلوگیری از گم شدن حیوانات خانگی، استفاده از میکروچیپ است

در سایت ها آگهی بدهید

برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی اقدام به ثبت حیوانات گمشده ی شما می نمایند و شما می توانید به راحتی با ثبت حیوانات گمشده ی خود درون این سایت ها، به افراد کمک کنید تا در صورت پیدا کردن حیوانات گمشده، آن را به شما تحویل نمایند. دقت کنید که بهتر است عکس های ارسالی به این سایت ها با کیفیت بوده و حداقل دو عکس در زوایای مختلف از حیوانات گمشده ی خود در اختیار داشته باشید.

همچنین معمولا در این سایت ها و شبکه ها، صفحه ای را نیز به حیوانات یافت شده اختصاص داده اند که شما می توانید با چک کردن مداوم این صفحات نیز احتمال پیدا شدن حیوانات گمشده خود را افزایش دهید.

چنانچه خودتان نیز نمی توانید در این سایت ها و شبکه ها آگهی پخش کنید و یا از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید نیز می توانید از افرادی که این کار را انجام می دهند کمک بخواهید تا هر چه سریع تر آگهی حیوانات گمشده شما را ثبت نمایند.

از میکروچیپ استفاده کنید

میکروچیپ در واقع یک چیپ الکترونیکی بسیار کوچک می باشد که به کمک سرنگ های مخصوص به زیر پوست حیوان ایمپلنت می شود و حاوی شماره ای است که با خوانش شماره توسط دستگاه های مخصوص، اطلاعات حیوانات گمشده بازیابی شده و صاحب آن مشخص می شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم چنانچه سگ و گربه ای خریداری نمودید بهتر است از طریق کلینیک های دامپزشکی و یا دیگر آژانس های مشابه اقدام به ثبت میکروچیپ نمایید تا در صورت گم شدن حیوان، به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و با شما تماس برقرار نمایند. همچنین بهتر است اطلاعات میکروچیپ حیوان را پیش از گم شدن به روز کنید و آدرس فعلی شما بر روی اطلاعات میکروچیپ درج شده باشد.

چنانچه در خصوص به روز رسانی میکروچیپ های حیوانات گمشده نیز اطلاعات دقیقی ندارید می توانید از طریق وب سایت های رجیستری میکرچیپ اقدام به به روز رسانی میکروچیپ حیوانات خانگی خود نمایید.

اگر یک حیوان خانگی پیدا کردیم، چه کنیم؟

چنانچه یک سگ و یا گربه ی خانگی و دستی بی نام و نشان و بی صاحبی را پیدا کردید، توجه کنید که حتما صاحب آن نگران و مضطرب به دنبال آن می باشد، بنابراین در اولین فرصت به مراکز و کلینیک های دامپزشکی اطلاع دهید. چرا که این مراکز معمولا به صاحبین حیوانات دسترسی دارند و می توانند به راحتی با آن ها تماس گرفته و ایشان را از پیدا شدن حیوانات گمشده با خبر سازند.

همچنین بهتر است چنانچه یک گربه یا سگ خانگی را پیدا کردید، یک قفس از قفس های موجود در کلینیک های دامپزشکی را خریداری کرده و گربه را در آن قرار داده و سپس به کلینیک های دامپزشکی تحویل دهید، چرا که نگه داری حیوانات در قفس های شخصی ممکن است باعث آسیب به حیوان شده و برای او مشکلاتی را به وجود آورد.


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید